Sträkte ut min arm och nådde symaskinen!

Lite mysko rubrik, men precis vad jag gjorde efter att jag varit duktig och pluggat NO idag sträkte jag ut mina armar och nådde symaskinen, har nu suttit och sytt i ungefär 2 timmar och är snart klar med en klänning till lilla J. Nu ska jag bara hem till henne efter lite påfyllning i magen och så ska det provas ut dragkedja, sen blir det hem sy fast det, folla nederkanten och antagligen sy fast ett par små band... Åhh vad jag har längtat efter detta, skulle nog kunna sitta uppe hela natten nu, men ack ack så blir det inte!

Här har ni den nästan färdig:


Dagen i sig annars har väl vara ganska vanlig, även om det är de tråkigaste som finns att säga. Jag kan beskriva dagen med en färg och det är grå. Men för mig blev det gul efter jag tog fram symaskinen. Det blev visst ett evigt tjöt om den där symaskinen nu.
I morgon blir det träning med A, saknar dig och tänker på dig just nu, när du kanske gör ett utav det jobbigaste som finns. Men finns här för dig och du kommer klara det! <3
Denna helgen och nästa vecka kommer bli ett exigt pluggande, jag kommer nog knappt hinna med och andas tror jag, jisses vad tänker lärarna med ibland, lägga 4 prov, 1 inlämning, 2 redovisningar och läxor på 1½ vecka... Man undrar om de ibland får absolut hjärnsläpp.

Men riktigt mums med helg nu ändå!


Kommentarer
Postat av: my

fy fasen vad du är duktig på att sy! och gud vilken snygg blogg!! :D

2008-03-15 @ 18:09:37
URL: http://mydahlof.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0