Österrike - Ischgl

Kom hem igår efter en heeelt underbar vecka i Ischgl. Första gången jag såg ett moln på himlen var igår när jag vaknade på motellet i Tyskland och jag var nära på att börja gråta. Så deprimerande att mötas av moln när man alla andra dagar sett klarblå himmel och en strålande sol. Men ska inte klaga för idag har det varit ovanlgit bra väder för att vara Göteborg, men ska väl inte säga för mycket om det för då kommer la det gamla tråkiga gråa vädret komma tillbaka lika snabbt som det försvann.
Men åter till Österrike, att jämför svenska fjällen med detta går ju bara inte, det är så mycket bättre backar både snömässigt och de är så mycket längre så man hinner i alla fall åka innan man ska upp i liften igen. Nej det var helt perfekt, skolan och allt här hemma var som bortblåst ifrån mitt huvud, saknade bara mina favoriter, men som tur var, var jag där med min goding. Så jag dämpade min längtan liiite i alla fall. Men det var återigen perfekt och jag vill så hemskt gärna tillbaka till det perfekta och slippa skolan! Lyckat att klaga på skolan efter första dagen, men får väl ta mig i kragen och försöka för det är ju trotsallt bara en månad kvar tills min födelsedag och en resa till Prag med laget. Så nu får jag stå ut och se det från den bra sidan, dessa veckorna ska det i alla fall shoppas en sak som är säkert. Redan hittat en vårjacka, skor och lite annat som jag så gärna vill ha, men tyvärr kostar ju allt pengar men det får bli ett senare problem!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0