1234 - Feist

Hittat en ny älsklings låt, 1234 av Feist åh hennes röst är ju helt underbar.  Kanske till och emd ska utvidga de till ett nytt favoritband bland alla andra favoriter. Asså musik kan förgylla min dag har jag kommit fram till och musiken finns alltid där för än. Det finns musik när man är ledsen, arg, glad eller helt enkelt bara vill höra dessa ljuva toner.
Pratade med min kompis om musik i skolan som ämne och vi kom fram till att i alla fall våra lärare har förstört ämnet musik. Minns allt nians musiklektioner som för mig bara var en plåga, när man fick sitta och lyssna på klassisk musik och gissa vem det var och när vi bad om lite nyare musik eller i alla fall sådant som vi lyssnade på sa hon "jaa, men visst jag har litet nytt" nästa gång kom hon med det senaste av klassisk musik och alla bara suckade.
Nej jag skulle vilja ha musik på nytt men med mer musik historia och inte bara klassisk musik och testa på instrument, kanske gå igenom en hel låt och lära sig att både spela och sjunga den. Jag är avundsjuk på dem som har så bra musiklärare.

Jag lyssnar på musik varje dag skulle jag tro, olika tid varje dag men för det mesta blir det från att jag kommer hem från skolan tills jag går och lägger mig på kvällen och somnar med musiken i öronen. Det blir ju som en drog och en drog jag aldrig vill vara utan. Jag skulle börja gråta om någon stal eller förstörde min älskade Mp3 och om jag tappade den skulle jag vara så arg på mig själv.


John Legend           Feist                   Lykke Li                 John Mayer             Joshua Radin

Några av mina favoriter, lyssna på dem och dröm er bort!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0