Höst

Hösten är här och denbörjar så smått övergå till vinter. Min mamma berättade för mig att på väderleksrapporten hade de sagt att det finns chans till snö på fredag eller lördag. Känns konstigt, snö, känns nyss som om det var sommar. Kan inte tänka mig att det ska ligga som ett vitt täcke på marken, men som vanligt kommer la det komma en millimeter och sen smälta och bli slask lite fort som det kom. 
   Jag gillar hösten och vinter, den mysiga känslan men dock slår sommaren dem båda två. För problemet med hösten är att då hinner man tänka för mycket. När man tänker för mycket slutar det med att man blir alldeles virrig, allt blir obegripligt och det slutar med att man deppar. Men det som är det fina med hösten är alla underbara kläder, kanske lite tråkiga färger ibland men det är bara att lägga till en färgklick så blir det alldeles perfekt.
   Nu har det precis varit höstlov och jag är lika trött som när lovet började, hur hänger det ihop då? Jag trodde att jag skulle få känna mig lite pigg och utvilad men ack så fel jag hade.

Jag hade ett litet samtal med min kära vän och vi kom fram till att vi vill bort. Det är så tråkigt här och allmänt jobbigt. Att få åka till ett helt annanstans i 2-3 veckor hade varit helt underbart. Bara få komma bort ett tag och tänka på annat. Mmm, riktigt ryser av tanken. Vill slippa allt ett tag, slippa tänka bara njuta och göra annat. Jag avundas alla som varit borta på lovet eller ska bort. För det är precis vad jag vill, skulle nästan kunna tänka mig att göra vad som helst som är rimligt för att få åka bort. Men somliga har väl inte alltid turen på sin sida.

   Nej nu måste jag koncentrera mig på mit skolarbete som ligger i en läskig hög och väntar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0