Fjantig bussresa!

Dagen började med att gå upp alldeles för tidigt eftersom jag somnade alldeles för sent! Men i alla fall gå upp äta frukost fast jag helst ville återvända in i drömmarnas värld, direkt i väg till stationen och kliva på bussen till mormor och morfar. Det var då allting började den fjantigaste bussresan jag varit med om! Vi hade två busschafförer och båda var överkäcka och trodde typ att det var roliga fast de var så tråkig att jag bara skrattade åt hur töntiga de var. Mamma höll med mig om att det var bland de löjligaste busschafförerna hon träffat och vi satt och önskade att de bara skulle bli tysta. Runt om mig satt det tanter som pratade alldeles för högt om saker som de trodde typ hela bussen ville höra på och jag ville bara SOVA! Men jag somnade ganska snabbt, hade min mp3 som räddning.
När vi kom till Jönköping klev den andra käcka busschaffören på och när vi åkte längst med Vättern var det så dimmigt så man knappt såg ut, tror ni inte då att han sitter med solglasögon! Jag ville då i detta ögonblicket gå fram till honom och fråga varför han hade solglasögon när man knappt såg vägen framför sig, kändes inte så säkert han kunde ju inte sett bättre i alla fall, snarare tvärtom!
Min bussresa gjorde mig nervös, tröttare än innan och väldigt uttråkad. Men jag klarade mig, sov halva vägen så slapp lida så mycket. Nu låter det som om jag är jätte negativ men när man bara vill sova och man har busschafförer som är överkäcka då går det än lite på nerverna faktiskt..

Men nu ska jag försöka njuta av en vecka i Linköping och Stockholm och hoppas på bättre väder än vad det är nu för nu vill jag bara döö på vädret, åter tillbaka till REGN! Deprimerande...
Men en sak är i alla fall säkert det ska SHOPPAS, tjoohoo!!! Det jag ser mest fram emot!
Kram på er alla!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0