vad?

Vet inte hur jag ska se mig själv glad, ledsen, deppig, framåt, besviken, lycklig, lättad?
Jag föredrar nog den glada och lättade. Det där med att vara glad har väl kommit och gått under de senaste veckorna. Men nu är jag glad, glad och lättad för att skolan går bra och den slutar snart för ett inte jättelångt men ett uppehåll i alla fall, vilket ska bli helt undebart. Har saknat att få vara ledig bara släppa allt och njuta av att man inte måste bestämma massor bara göra saker. Slippa de vanliga dagsrutinerna för att sedan återgå till dem.
För att kunna få längta efter något, vad kanske jag inte kan säga men bara efter att få sakna lite. Men saknade efter ledighet är alldeles för stor för att det ska kännas bra just nu.

När jag idag tittade ut över klassen såg jag bara trötta, halvdeprimerade och alltmänt slappa människor. Ingen har orken kvar att anstränga sig inför de kommande proven och inlämningarna och när läraren försöker förklara något sitter alla och tittar med ögon formade som frågetecken. Känslan av allt detta är starka tecken på att vi behöver lov, ladda om batterierna för att vara redo och köra nästa termin ut.

Skitsnack något som skett mycket det senaste dagarna och jag fattar verkligen inte hur man kan orka? Jag snackar inte om själv skitsnacket utan om att vara så självgod att man vill sprida ut saker om sig själv. Saker som man sedan vill att andra ska få reda på men låtsas som man kan skylla på någon annan som i fråga inte fattar ett skit! Ett sådant as man kan vara att man snackar skit, men kan personen i fråga ibland vara värd det lilla skitet man snackar när den beter sig som en idiot? Tror sig vara något den egentligen inte är. Jag stör mig! Kan inte släppa det och förstår bara inte hur man tänker när man tror sig så mycket.

Ibland vill jag bara lämna allt komma tillbaka och allt ska kännas bra med mycket lycka och kärlek. Men som sagt var inget i stil med detta kommer i ett brev på posten!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0