Julmys och väder som får mig galen!

Trots att det bara var mamma, pappa och jag på julafton var det grymt mysigt. I all vardags stress hinner man aldrig sätta sig ner allihopa och bara njuta och vara. Men igår satt vi alla ner som en mysig liten familj och jag älskade det, jag har saknat det under alla stressiga veckor och helger med plugg, träning, match och föräldrar som stressar med arbete, städning, matlagning och ni vet exakt vad jag menar tror jag.
Men så mysigt det var att sitta där äta julmat, öppna julklappar och tittar på tv. Så min julafton var mysig och bra. Trots att jag måste klaga lite på att det inte var någon snö så överlevde jag mer än väl.
Jag fick så mycket fint som jag är så glad över, men bäst av allt är att se föräldrarna när det uppskattar det de får så mycket, även om det inte är stort är det värdefullt för dem, för det är trots allt tanken som räknas och så är det väl alltid.

Vädret idag ska vi inte snacka om, jag ahr varit fruktansvärt rastlös, men en underbar julklapp Grey's Anatomy säsong 1 har räddat mig och min rastlöshet. Egentligen var tanken att vi skulle gå våran käcka men traditionella "julpromenad" med familjen, men så blev det inte. "Julpromenad" är inget jag gillar men då hade nog med rastlöshet försvunnit lite skulle jag tro.
Men det får bli en promenad bort till L sen och kolla på hennes julklappar och speciellt en av dem Desprate Housewives boxen. Vi är enna riktiga tv-serienördar, jag och mina vänner. Så vitt jag vet är vi tre stycken som fått dvd-boxar i julklapp, så vi kan rädda tråkiga dagar som denna. Perfekt!

Så trots ingen snö och hmmm...lite klen julkänsla blev det en bra julafton och julmat är nog en passion, som tur är får man det bara en gång om året annars kanske jag hade ätit ihjäl mig eller något!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0