Julklappar

Åh nu har jag nog börjar närma mig någon typ av julstämning och det inte på grund av vädret, för vädret är något jag inte ens vill diskutera, regn. Utan jag köpte julklappar idag, med träningsverk i hela kroppen och luvan som gömde ansiktet började jag min jakt efter julklappar. Från början trodde jag att jag skulle behöva komma hem tomhänt, men icke sa nicke, efter ett antal varv hit och dit i affärerna började min inspiration komma och alla klapparna blev köpta förutom en. Jag känner mig helnöjd.
   När jag väl satte mig på bussen och kände efter hur trött och hungrig jag var, var det inte lika roligt längre. Jag har kommit fram till att handla julklappar är nog värre än att springa ett marathon speciellt när man har träningsverk och det är så mycket folk att man får ta hjälp av armbågarna för att komma framåt.
   Men ska inte klaga så mycket, nu har jag fått gjort det som tar mest tid och jag är nöjd med mig själv. Trött, glad och belåten. Och när jag kom hem hade det dimpt ner hela två underbara modetidningar i brevlådan. Mums, så nu väntar sängen med god läsning och några härliga timmars sömn.


att begäret efter att få och ha något kan vara så stort
att vilja att man verkligen måste få det kan ta över
att begäret efter något kan gå över till beroende
att viljan och begäret kan bli någons närmasta vänner men samtidigt värsta fiender




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0